Oficiali din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră (IGPF) au declarat pentru MEDIAFAX, la sfârșitul săptămânii, că polițiștii cercetează posibile fapte de neglijență în serviciu la nivelul unor firme care operează la Aeroportul Otopeni, după ce zeci de pasageri ai unei curse charter Corfu-București, ce au avut escală la Cluj, au intrat în țară fără ca actele lor să fie controlate.
Luni, reprezentanții Aeroportului au transmis un comunicat de presă în care susțin că incidentul nu poate fi considerat unul de securitate, întrucât nu a prezentat „niciun risc la adresa securității aviației civile, atât pasagerii cât și bagajele lor fiind supuși, conform legislației internaționale, controlului de securitate pe aeroportul de îmbarcare.”
Aceștia au precizat că a fost vorba despre o cursă a companiei Blue Air, de la Kerkyra via Cluj, ai cărei pasageri au fost dirijați eronat pe fluxul de sosiri interne în locul celui de sosiri internaționale.
„Eroarea a aparținut angajaților firmei de handling care deservește compania aeriană și este investigată în prezent de organele competente. Responsabilitatea pentru acest incident revine integral firmei de handling, care nu a respectat procedurile în vigoare. Firmele de handling sunt contractate direct de către companiile aeriene și răspund în fața acestora de serviciile prestate, dar au totodată obligația să respecte legislația și procedurile aeroportuare”, se precizează într-un comunciat de presă al Aeroportului Otopeni.
Oficiali ai Aeroportului Otopeni susțin că nivelul de securitate este „unul foarte bun, recunoscut ca atare și certificat prin multiple audituri internaționale, fiind permanent asigurate securitatea aviației civile și protecția pasagerilor, a facilităților aeroportuare și a aeronavelor.